6 ianuarie 2012

Friptura de porc


Am făcut de Crăciun o friptură astfel:

Cu:
  • carne lungă afumată, cârnaț de casă, și carne de porc neafumată
  • ulei de măsline
  • 3 lingurițe de muștar
  • 1-2 lingurițe de suc de roșii
  • câteva ciuperci champignon mici
  • puțin vin roșu
  • 1 ceapă mica tăiată mărunt
  • 1 cățel de usturoi
  • 1 crenguță de rozmarin
  • sare, piper
Așa:

Se spune ca muștarul, merge bine cu carnea de porc, îi intensifică gustul, așadar am încercat și eu :-).
Astfel, am făcut un amestec din câteva linguri de ulei de măsline, puțin vin roșu, muștar, suc de roșii, ceapă, usturoi, o crenguță de rozmarin, sare și piper cu care am uns bucățile de carne și le-am lăsat în acest amestec, la rece, câteva ore. Eu le-am lasat peste noapte în frigider dar este suficient să steai doar o oră. 
Am așezat carnea împreună cu acest amestec într-o cratiță, am adăugat o mână de ciuperci champignon, am acoperit totul cu apă și am lăsat la fiert până a scazut apa. Din ceapa topită și restul ingredientelor a ieșit un sos delicios. Ciupercile le-am căutat sa fie cat mai mici și le-am lasat intregi sau daca au fost mai mari le-am tăiat în jumătate.
Am servit-o cu cartofi piure, murături asortate și a mers tare bine cu un cabernet sauvignon!

Rezultat: m mm mmm deliciouuuus :-))

Poftă buna!




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu