2 mai 2012

Cheesecake cu ciocolata alba si caise


Cine mă cunoaște, stie că nu îmi plac dulciurile dar sunt înebunită după cheesecake. Acesta este primul cheesecake pe care l-am făcut, după o rețetă de la BBC Good Food. Se pot face "n" feluri de cheesecake, unele mai cremoase, altele mai puțin cremoase, cu fructe de padure (preferatul meu), cu ciocolată, cu caramel, etc. și promit că urmează sa fac mai multe! 

Ingrediente:
  • 200 g de biscuiti cu unt
  • 125 g unt topit
  • 20 caise deshidratate sau 7 caise coapte
  • 2 foi de gelatină
  • 300 g ciocolată albă plus extra pt decor
  • 300 ml frișcă lichidă
  • 250 g cremă de brânză light (Philadelphia light)
  • 85 g zahăr brun
  • 2 linguri zahăr vanilat

Se sfarmă biscuiții cu un robot de bucătaărie, sau cu mâna și se topește untul în cuptorul cu microunde.
Se unge o formă de tort de 20 cm (cu pereții detașabili) cu unt, și se pune pe fund hârtie pentru copt (pentru a preveni zgârierea ei in momentul în care tăiem tortul felii).
Se pun biscuiții în forma de tort, se toarnă untul peste ei și se presează bine cu dosul unei linguri, atât pe fundul formei cât și pe pereții laterali și se pune la rece până se pregătește crema.

Se toacă mărunt 10 caise deshidratate (sau 2 caise proaspete). 
Se aşază gelatina într-un bol, se acoperă cu apă rece, apoi se lasă la înmuiat 10 minute. 
    • Se sparge ciocolata şi se aşază într-un bol termorezistent impreuna cu 100 ml de frişcă lichidă. Se aşază bolul peste o cratiţă în care fierbe apă constant şi se lasă până când se topeşte ciocolata, amestecând din când în când. 
      • Se stoarce gelatina de apă şi se amestecă în compoziţia cu ciocolată. Se ia de pe foc şi se amestecă până când se dizolvă complet. 

  • Se bat crema de brânză şi zahărul. 
  • Se bate restul de frişcă până când se întăreşte, apoi se încorporează în crema de brânză. Se încorporează şi ciocolata, apoi caisele tocate. 
  • Se toarnă în forma pregătită şi se lasă la rece cel puţin 4 ore sau peste noapte.
  • Pentru ornat, am folosit jumătăți de caise deshidratate, pe care le-am pus într-o tavă termorezistentă, am presărat zahăr brun deasupra și le-am lăsat aprox 10 minute la cuptor (până s-a topit zahărul). După ce s-au racit le-am aranjat pe tort și deasupra am presărat ciocolată albă rasă...că doar e cheese cake cu ciocolată albă :-)
  • Daca se folosesc caise proaspete, se poate face același lucru doar că se taie în sfert.
  • Poftă bună și să nu se depună!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu